Rejsedagbog 2016

Vores Thailands-rejser!

Bangkok - Ao Nang - Kata Beach

Kære familie og venner!

I marts rejser vi 3 generationer til Thailand. Rejseholdet: vores søn Morten, svigerdatter Gitte, børnebørn Nikolai og Mathias og os 2 (Aase og Bent).

Rejsen:

3 dage i Bangkok - 5 dage i Ao Nang/Krabi - 12 dage i Kata på Phuket

Vi vil igen skrive rejsedagbog ”elektronisk postkort”, som I familie og venner kan klikke jer ind på, når I har tid/lyst.

Her kan I læse om vore oplevelser, se vore feriebilleder, og det er nu nogle gange sådan at billeder siger mere end ord!

Vi ved fra tidligere rejser, at fra det øjeblik vi stiger ud af flyet, sætter fødderne på jorden, bliver ramt af varmebølgen, er vi opslugt af den helt afslappende stemning der er i Thailand "Smilets land". Ferien bliver med store kontraster fra Bangkoks myldrende gadeliv til eksotiske strande med svajende palmer. Vi glæder os til at være "guider", så Gitte, Morten, Nikolai og Mathias kan opleve på egen krop hvad de har hørt os fortælle om.

God fornøjelse på hele rejseholdets vegne

Aase og Bent

Eventyret venter den, som forstår at gribe det....

Fredag den 4. marts - Vi er kommet til Bangkok og blevet indlogeret på vores værelser. Forude venter 3 uger rundt i Thailand med start i Bangkok, som vi nu er klar til at udforske og opleve. Vi skal bare gøre lige det, vi har lyst til! Intet stramt rejseprogram her, der er tid til at se og opleve samt tid til overraskelser og det uventede. I dag må vi dog se hvor meget energien rækker til efter den lange rejsetid. Rejsen forløb uden problemer, dog havde vi et togskift på Københavns Hovedbanegård på grund af ID-kontrollen til Sverige.

Lad ferien begynde! Det kan kun blive godt…

Hej Bangkok med dine 32 solskinsgrader! Vi har glædet os til at se dig igen!!!! Vi er klar til at opleve og lufte de vinterhvide ben i dine myldrende gader. Så dejligt! Hvor bliver vi dog aldrig træt af sol og varme.

Af erfaring bliver man klog, siges der, så vi havde i erindring vedrørende flyets touch-screen at man ikke skal tro at jo hårdere og jo flere gange, man trykker på den samme knap, jo bedre fungerer skærmen. Det skulle jo nødig være for dem i sædet foran, som at have Søren Spætte indbygget i deres nakkestøtte.

Nå, men kort sagt. Vi fik sovet lidt i flyet, som man nu kan, ikke det samme som en god seng. Men vi har det fantastisk. Vi bor fantastisk. Det er lykke!

Vores første tur/oplevelse i Bangkok var med skytrain til Down Town af Bangkok, stod af ved Central World, et stort og meget eksklusiv shoppingmekka. Ja, ja vi var selvfølgelig inde i centeret bare for at kigge lidt, det kan vi nemlig også!

Derefter gik vi af skywalk til Baiyoke Sky Hotel – et af Thailands højeste hoteller på 88 etager, med dets 328 højdemeter rager det godt op over Bangkoks skylines, beliggende i hjertet af centrum.

Mathias, Morten og Bent tog en tur til toppen af hotellet, først i udendørs glaselevator til 77. etage og resten af vejen i indendørs elevator til en enestående udsigt over Bangkok.

På toppen - Observations deck, Thailands første og eneste udendørs 360 grader roterende tagdæk placeret på 88. etage i toppen af bygningen. Herfra havde de en fantastisk udsigt over Bangkok. En kæmpe oplevelse at se Bangkok fra oven. Vi andre tre gik lidt rundt imens og fik da lige klemt en is ned.

Lørdag den 5. marts - Først lidt om hvor vi bor her i Bangkok, tæt på Skytrain (BTS) Nana Station, så det er let at komme rundt i byen. Lige uden for hotel døren et myldrende gadeliv med handlende, gadekøkkener, butikker, restauranter både inde og ude o.s.v….

Sikke en udsigt over Bangkoks skylines fra værelset, vi bor på 26. etage, så det er flot. Ja, ja selvom nogle af os har lidt fobi for højder, nyder vi trods alt at se ud over Bangkok med lys fra de store panoramavinduer det er endda sådan at det sidste vi gør er at nyde det fantastiske nattesyn inden vi går i seng. Bare så betagende flot.

Hotellet ligger ved Bangkoks længste gade, Sukhumvit Road. Langs vejen løber sidegaderne Sukhumvit Soi 1, Soi 2, Soi 3 osv. På den ene side løber sidegaderne med lige numre, på den anden ulige numre. Vi bor på Soi 11, tror det er 10. gang på dette hotel, valgt for hotellet er godt og så beliggenheden.

En af dagens ture var til Bangkoks Weekend marked. Da vi planlagde rejsen for snart et år siden havde vi med i planlægningen at ‘time’ vores besøg i Bangkok til en weekend. For i weekenden åbner ”Chatuchak Market” sine 10.000 stande.

Det er mega stort, og man kan købe alt fra blomsterkrukker og møbler til billige kopier af tøj, sko og ure for ikke at nævne hundehvalpe, krydderier og plastikblomster. Stedet har også en stor afdeling af mere eller mindre antik asiatisk kunst. Små lokale restauranter findes også på markedet – kort sagt.

Vi stog afsted efter morgenmaden med skytrain, tog os god tid til at se markedet, også vigtigt: tid til pauser. Det er umuligt at nå at se det hele, men vi gjorde vores bedste. Fik shoppet lidt.

Derefter gik turen til nogle store flotte og eksklusive shoppingcentre med de kendte mærkevarer, bl.a. Siam Paragon og Siam Center sluttede af ved MBK Markedet med masser af kopivarer. Her fik vi også shoppet!

Søndag den 6. marts - Det kan føles næsten umuligt at kunne se Bangkok for … Bangkok (forstå det ret). Derfor syntes vi det er en oplevelse at komme ud af byens kaos og se det hele lidt på afstand. Til vands. Dagen startede derfor med en sejltur for kun os 6 i longtailbåd i Bangkoks kanaler for at se og opleve livet ved Chao Phraya floden. P.g.a. højvande skulle vi gennem sluser, oppe i kanalerne så vi også nogle store varaner (Monitor Lizards) på over 3 meter (og vi er jo ikke lystfiskere).

Grand Palace Templet - Der er over 400 templer i byen, og vi kan umuligt nå at se dem alle. Vi har tidligere besøgt flere af Bangkoks templer og skal man vælge ét, så må det være kongepaladset Grand Palace, hvor kongerne boede førhen. Her kan vi ikke andet end at blive berørt af omfanget på den imponerende arkitektur, af detaljerigdomme, og af den særlige stemning af mystik og ærefrygt. Så det var dagens næste mål.

Stort set alle konger har bidraget med noget til Grand Palace, men den vigtigste attraktion er Wat Phra Keo, smaragdbuddhaens tempel, bygget af Rama I i 1785. Templet er fantastisk flot og indeholder smaragdbuddhaen, en af Thailands helligste Buddhaer.

Bangkok Down Town
Baiyoke Sky Hotel - Bangkok 88 etager
Chatuchak Market
I longtailboat på Chao Phraya floden og kanalerne
Grand Palace Temple
Ved Viva Restaurant - Sukhumvit Road Soi 8
Skywalk - Bangkok
Baiyoke på toppen observations deck
Chatuchak Market
I longtailboat på Chao Phraya floden og kanalerne
Grand Palace Temple
Chao Phraya floden med "Lego bygningen" i baggrunden - Thailand's højeste bygning (MahaNakhon)
Mathias og Nikolai i Suvarnabhumi Airport på vej til Krabi

Mandag den 7. marts Efter 3 oplevelsesrige dage i Bangkok med store kontraster, rejste vi i dag videre til næste destination på ferien, Ao Nang.

Vi startede med myldre trafik ud til Bangkok lufthavn for at flyve til Krabi lufthavn. Der blev vi afhentet af Jungle Village Resort.

Vel ankommet blev vi checkket ind i 2 dejlige bungalower i en meget frodig og eksotisk have. Gitte, Morten, Nikolai og Mathias fik en dobbelt bungalow med 2 soverum og 2 badeværelser og vi bor alle dør om dør.

Poolen 10 meter fra os så det var første stop og dejligt at blive afsvalet. Aftensmaden blev indtaget på resortet i en hel åben restaurant med udsigt til haven.

Haven er flot oplyst med lamper og kulørte lanterner rundt om i palmerne, her er små pavilloner vi kan sidde i og nyde synet af de mange flotte og farverige blomster.

Tirsdag den 8. marts - Vi har besøgt Ao Nang før, og blev fuldstændig bjergtaget af de mange smukke klipper, der kendetegner kysten.

Derfor med i planlægningen at sejle ud direkte fra stranden i Ao Nang Beach med longtailbåd til andre eksotiske strande og opleve kæmperne til vands … Kan huske fra sidst at det er en rigtig dejlig oplevelse så det skal vi alle prøve!

I dag blev turen til Phra Nang Beach: Fra stranden i Ao Nang gik vi ombord i en longtailbåd til en fantastisk smuk sejltur forbi unikke bjergformationer, grotter og eksotiske strande og ikke mindst det smaragdgrønne hav. En 15 minutters sejltur.

Phra Nang er en eksotisk strand med frodig natur, unikke bjergformationer, kridhvidt sand og krystalklart vand. Tættere på paradis kommer man snart ikke!

Vi gik en tur langs stranden og gennem grotterne bagved her var der fyldt med aber, men de var fredelige. Her fik vi så første brænding, selvom vi havde godt med faktor på var solen hård. Her blev badet meget, Nikolai og Mathias fik snorklet mindst ligeså meget.

Phra Nang Beach bliver hvert år kåret mellem verdens 10 smukkeste strande. Alene turen dertil er utrolig smuk, man kan kun sejle til Phra Nang Beach.

Onsdag den 9. marts – Dagen i dag blev ved poolen, haven og lidt afslapning på vores terrasser samt en lille gåtur i området nær resortet, udover hvor vi bor hører der et område med flere bungalower og 2 pools til resortet.

Solen skinner fra en skyfri himmel med en temperatur på 34 grader, så strandtur må vente til i morgen. Der er ingen parasoller eller solsenge på strandene så det er med at finde et sted mellem træerne, så vi ikke bliver forbrændt, selv sandet bliver så varmt at man løber stærkt henover for at komme i havet.

Torsdag den 10. marts – I aftes tog vi en tuk tuk ned til Beach Road, gik en tur langs stranden/havet på den ene side og restauranter, boder m.m. på den anden. Vi spiste aftensmad der og fik da også shoppet lidt.

Efter en dejlig morgenmadsbuffet på resortet blev vi kørt i tuk tuk til Ao Nang Beach hvor vi igen tog med longtailbåd til Phra Nang Beach, når det nu er så godt og vi er tæt på, hvorfor så ikke tage chancen for en dejlig oplevelse.

Som man siger: Alle vore drømme kan gå i opfyldelse – hvis vi har modet til at forfølge dem!

Og det har vi – skønt!!!!!

Mange tak for hilsner!

"Lykken bliver aldrig mindre af at blive delt."

Buddha

Phra Nang Beach
Aber ved Phra Nang Beach
Jungle Village i Ao Nang
Aftenhygge i Jungle Village i Ao Nang
Phra Nang Beach
Aber ved Phra Nang Beach
Jungle Village i Ao Nang

Fredag den 11. marts – Bent har fået en prop i det ene øre, afsted til lægen efter morgenmaden, ørene så rigtig fine ud, selv Mathias der var med hos lægen fik set farfars ører indefra. 3 forsk. slags tabletter skulle gerne hjælpe i løbet af nogle dage, så det må vi håbe.

Efter lægebesøget var det retur til de andre 3 i poolen, her hyggede vi os, spiste frokost på resortet og tog en shoppingtur til byen sidst på eftermiddagen.

Fik pakket lidt ned til afrejsen i morgen, spiste aftensmad på resortet.

Lørdag den 12. marts – I dag rejste vi fra Jungle Village i Ao Nang til Kata på Phuket efter 5 dejlige dage her. Blev afhentet kl. 10.00 til aftalt tid af den van vi havde bestilt til at køre for os. Vi tog transporten som en udflugt fik set mange farme med oliepalmer, marker med ananas, gummitræsplantager m.m.. Køreturen var i et meget frodigt område Phang Nga med store flotte sandstenklipper mellem alt det grønne. Undervejs havde vi pit stop for toilet og proviantering.

Da vi ankom til vores resort i Kata var vores værelser booked til anden side, til trods for vi allerede bookede værelser i oktober 2015. Vi gjorde dem opmærksom at det de havde til os var ikke det vi havde bestilt og efter nogen snakken fandt vi den bærbare frem og viste dem vores mail-korrespondance med det vi havde aftalt. Enden blev at det ene hold skulle sove en nat og så få det rigtige og det andet nyt værelse efter 2 nætter og så var det med rabat. Det hele foregik i thaistile så tålmodigheden kom på prøve.

Så var det ind på værelserne med kufferter, hen og få en forfriskning og endelig i poolen.

Søndag den 13. marts – Stranddag – sol fra skyfri himmel, 35 +grader.

På stranden blev vi alle budt velkommen af en lokal thaikvinde vi har kendt i mange år. Hun havde tidligere en meget primitiv/hyggelig lille restaurant på klippen i den ene ende af stranden, men den blev fjernet samtidig med at stranden blev ryddet for solsenge og parasoller for ca. 2 år siden. Nu har hun et lille madkøkken ved stranden, hvor vi spiste og fik nogle gode frugtshake, mangofrugt og små retter til frokost.

Vi fik alle gået en god lang tur på stranden og fik en forfriskning i den anden ende af stranden. Der blev badet flittigt, vores nye indkøbte sivmåtter nåede vi ikke at sidde på. Vi må tage revanche en anden dag.

Tilbage på resortet var det i poolen, altid dejligt med en dukkert.

Her til aften fik Mathias, Nikolai, Gitte og Aase en dejlig gang wellness igen, virkelig godt og meget behagelig.

Morten og Bent fandt en pind hvor de slog sig ned, de skulle jo nødig dehydrere.

Bagefter spiste vi alle aftensmad udenfor med fan på, hos en lokal thaifamilierestaurant som vi kender fra tidligere besøg.

Tak for hilsner og mange hilsner til jer alle!

Mandag den 14. marts – Afslapning ved poolen med mange afsvalinger, igen i dag 36 grader fra skyfri himmel. Kolde forfriskninger og is blev også indtaget ved poolen, frokost på den anden side af gaden ved vores thaifamilie-restaurant med en hyggelig snak.

Sidst på eftermiddagen - MARKEDSDAG (lige ved siden af hvor vi bor):

Hønsefødder, gulerødder og halsen af en …

Lidt af udvalget: afhuggede hønsefødder, stegte kakerlakker, kongerejer, friskpresset kokosmælk, friske grøntsager, frugt, orkideer, tøj, sko, toiletartikler, tasker o.s.v. Vi gik rundt midt i myldret af handlende thaier, der målbevidst zig-zaggede mellem de mange små stande. Her sælger og køber de lokale mange af deres friske råvarer og kommer kørende til markedet på scootere med 2,3 eller flere på hver, for os at se et mylder og kaos men alt forløber uden problemer.

Markedet bugnede af forskellige frugter og grøntsager, så det var en sanseeksplosion af farver og dufte….og lugte.

Alt kan købes skåret i perfekte mundrette stykker, så det er lige til at kaste på wok’en. Og kødet kan købes hos naboen, der står med en stor økse og chopper kyllingen eller grisekødet – præcis som du vil have det.

Mange tak for hilsner, og mange varme hilsner fra os alle 6!

Glæde er at se livet gennem en solstråle!

Tirsdag den 15. marts – I aftes efter vi havde spist tog vi en tuk tuk hen til Henrik From (trommeslager i Johnny Madsen Band). Vi kender Henrik fra tidligere ferier her i Kata, men denne gang har han åbnet ny bar i den anden ende af Kata (end der vi bor). Der havde vi et par hyggelige timer.

Dagens udflugt: Tur rundt om den sydlige del af Phuket halvøen!

1. stop: Karon View Point med en utrolig flot udsigt bl.a. over de 3 strande:

Kata Noi Beach - Kata Beach - Karon Beach.

Turen fortsatte til: Elefant Camp, Mathias og Morten blev fristet til en tur på elefantryg gennem skoven og på bjerget hvor de bl.a. kunne se ud over bugterne, vi andre blev ved Campen hvor Nikolai kunne fodre elefanter og aber i lænker, ikke rart at se.

Næste stop: Sun Set Wiev Point ved Promthep Cape (udsigtpunkt) derefter Sigøjnerfiskerlandsbyen Thai Mai.

Videre til Wat Chalong Templet, som vi var inde at se, et meget smukt tempel. Krudttårnet fik Mathias da også lige affyret 500 kinesere(kanonskrald) af i.

Så var det ellers opad til Big Buddha på toppen af Nakkerd Hills ca. 400 meter over havet.

Big Buddha 45 meter høj og 25 meter på tværs i bunden, den er belagt med burmesisk hvid marmor der skinner flot i solen. Fra toppen er der en flot udsigt til Phuket Town, Chalong Bay samt Kata og Karon strande m.m..

Ved siden af Big Buddha en mindre Buddha 12 meter høj, lavet af 22 tons messing.

Det ligner en stor byggeplads da der er ved at blive lavet helt ny indgangsparti. Inde i templet ved Big Buddha tog Nikolai og Mathias den på knæ hen til munken for at blive velsignet og få armbånd på. Vi donerede også en kakkel til beklædningen ved Big Buddha som Nikolai skrev vore navne, dato og hilsen fra Danmark på.

Efter en sen frokost og godt svedige hjemme igen var det direkte i poolen.

På grund af den sene frokost var der ingen der havde den store sult til aften, det blev pizza og derefter på isbar Swensens, hvor vi alle dog godt kunne sætte en god stor dessert til livs, det var bare rigtig godt. Swensens et amerikansk koncept med alt hvad man kan tænke sig til af is m.m..

Onsdag den 16. marts – Inden vi gik på stranden fik Gitte og Aase lige indleveret vasketøj. På vejen udenfor blev der råbt: ”Vi ses i aften kl. 18.00 til buffet”. Chris (Pit Stop) har fødselsdag i dag, derfor ville Vasana (Chris thai kone) og Chris gerne se os alle til aften til lidt til ganen, så der tager vi hen for at fejre ham.

På stranden blev der badet og alle har lært at passe på solen. Er vi ikke i vandet så er det i skyggen.

Mange hilsner til jer alle og tak for hilsner!

Glæden er som et lys - tænder du det for andre, falder dets skin tilbage på dig selv!

Kata Beach
Markedspladsen i Kata
Aftensmad på Restaurant Viking i Kata
Mathias og Morten på elefanttrekking - Phuket
Wat Chalong Temple - Phuket
Big Buddha - Phuket
Kata Beach
Mathias fodre lille elefant i Kata
Hos Henrik From P.P. Bar i Kata
Nikolai fodre elefant
Mathias ved krudttårnet i Wat Chalong Temple
Nikolai og Mathias får armbånd og velsignelse  - Big Buddha Phuket

Torsdag den 17. marts – I aftes tog vi alle til fødselsdag hos Chris (Pit Stop) hvor der kom en del fastboende danskere. En hyggelig aften.

Bagefter gik vi en lille tur, fandt et sted til aftenens sidste forfriskning, Nikolai og Mathias fik selvfølgelig også lige bestilt en gang Satay med peanuts-dyppelse (thaikrydret kylling på spyd).

I dag gik turen til Jungle Ceylon (shoppingcenter i Patong). Vi gik en tur langs stranden i Patong og gennem Bangla Road (gaden med masser af natteliv), som vi sikkert tager hen og oplever en aften. Vi fik shoppet i Jungle Ceylon, der blev købt Lacoste sko, sikke en stor afdeling med sko.

På vejen tilbage til Kata i tuk tuk, fortalte farfar om et sted hvor der bliver serveret dansk smørrebrød, det fristede Mathias og farfar så vi tog alle på Butterfly i Karon for frokost.

Hjemme igen direkte i poolen, igen igen i dag ca. 35 grader, så skønt/tiltrængt med en dukkert.

Aften - barbecue hos Chris og Vasana (Pit Stop) hvor vi spiste rigtig god mad.

Fredag den 18. marts – STRANDDAG!! Med 37 grader i skyggen var det stranden der trak i dag. Vi ligger i skyggen og bader meget, en gåtur langs vandkanten blev det også til. Vi fik også forfriskninger som mango- og mixfrugtshake.

Tilbage på hotellet var det direkte i poolen, så vi må sige at det har været en afslapningsdag, altid dejligt.

God weekend til jer alle og mange hilsner fra os alle!

Smil til andre i verden, så smiler andre også til dig!

Lørdag den 19. marts – Stranddag, Nikolai og Mathias har fået et actionscamera som kan tage foto og video under vand, det blev afprøvet flittigt på stranden, så det er klar til vores tur i longtailboat til Coral Island på mandag.

Wellness (oliemassage) blev det også til inden vi kørte til Patong, stod af på Beach Road, hvor vi så solnedgangen fik en forfriskning inden vi gik på Rundetårn (dansk restaurant) for at spise. Senere gik vi en lille tur på Bangla Road, fandt en bord hvor vi kunne se lidt på nattelivet inden vi kørte tilbage til Kata.

Søndag den 20. marts – Stranddag igen, dejligt varmt her lige vejr til en søndag på stranden. Straks gik Mathias og Nikolai i gang med at teste deres actioncamera. Farfar gik i køkkenet på en strandbar efter brød så de kunne fodre fiskene.

Dejligt at se som farmor at de timer der er blevet brugt i svømmehallen har båret frugt, de boltrer sig hjemmevandt i vandet, det er både med dykning, snorkling m.m….

Gitte og Morten fik igen i dag oliemassage, så nu må de være æltet godt igennem, men dejligt det er det.

Bent siger at det ikke kan passe at han ikke kan tage på ferie uden at der er ballade i FC – kom så med en sejr i dag! Så er han hjemme til næste kamp!

Når du besøger et land, hvor folk blinker med øjnene, må du også blinke med øjnene!

Mandag den 21. marts – Tur til Banana Beach på Coral Island – Vi har haft en rigtig dejlig dag!!!

Med en thai ”Bjørn” som har en Thairestaurant her i Kata, vi har kendt Bjørn i flere år og aftalt en tur med ham til Coral Island, en lille ø ca. 30 minutters sejllads syd for Phuket.

Startede i morges med at køre til Rawai hvor vi kom ombord i en longtailboat i roligt vejr. På Banana Beach fandt vi nogle solsenge under bambus/palmeblade pavillon og straks gik vi alle i vandet. Vandet er helt klar og vi blev med det samme omringet af mange forskellige eksotiske fisk, som vi ellers kun ser i akvarier. Straks gik vores videocamera-medarbejdere (Mathias og Nikolai) i gang, på med snorkler og så gik det ellers derud af. Bjørn tog en ordentlig snorkling tur med Nikolai og Mathias og de fik filmet meget.

Tilbage på solsengene fik vi frisk frugt og drikkevarer som Bjørn havde med, derefter var det i havet på ny.

Bjørn havde også en dejlig frokost med til os alle, meget eksotisk at sidde på solsenge med en helt vidunderlig udsigt ud over den flotte strand og havet.

Mens vi var i vandet kom der 7 næsehornsfugle for at spise frugterne i træet ved siden af os, hvor er de store og sikke en næb. Vi fik filmet og taget foto af dem, en helt uventet oplevelse.

Tilbageturen var i lidt mere urolig vand!!

Tilbage i Kata var det tid for dagens wellness, pedicure, footscrub, footmassage og oliemassage – så vi er klar til aftensmad hos Bjørn der har inviteret os alle til kl. 20.30.

Mange tak for hilsner og mange varme hilsner fra os.

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse – hvis vi har modet til at forfølge dem!

Mathias og Nikolais film fra Banana Beach - Coral Island!

N.B. Vi ved godt at mobil og tablet versionen af dagbogen ikke fungerede ordentligt, håber det er rettet nogenlunde nu!

En god dag til jer alle!

Foto fra Banana Beach - Coral Island og en lille abe vi mødte i Kata!

Morten og Bjørn på vej til Banana Beach
Banana Beach - Coral Island
Mathias med lille abe i Kata
Banana Beach
Nikolai med lille abe i Kata

Tirsdag/onsdag den 22./23. marts – Stranddage med snorkling og meget badning, gåtur langs vandkanten med pitstop for forfriskninger. Hvor har vi været heldige med vejret, 3 uger i Thailand med sol fra skyfri himmel 34 – 38 grader varmt ikke en dråbe regn, lige hvad vi er rejst efter – Tak til Voldborg!

Gåtur rundt i Kata for at se byen og et besøg hos ”Den danske bager”, hvor vi nød fornemmelsen af dansk brød.

Et par besøg mere hos Swensen’s Is : http://www.swensens.com/ er det også blevet til, når nu det er så godt og vi kan tåle det, hvorfor så ikke ta’ chancen.

Vi må da ikke glemme vores wellness, tror vi nu er æltet godt igennem, plejet og nusset om, så vi roligt kan sige:

” Hvis vi havde det bedre, kunne vi nok ikke holde det ud”!!!

Mange tak for hilsner og mange varme hilsner og god påske til jer alle, ses snart derhjemme!!!

Torsdag den 24. marts - I aftes tog vi på Buffalo Restaurant i Kata hvor vi fik en rigtig dejlig bøf af australsk kødkvæg og lige et smut forbi Bjørn inden vi gik hjem!

Middag på Buffalo Restaurant i Kata
Mathias, Nikolai og Bjørn i Kata

HJEMREJSEDAG! Vi beholdte vore værelser til kl. 16.00 og blev afhentet kl. 16.30 hvor vi kørte i van til Phuket Lufthavn for at flyve til Bangkok. Vi fløj fra Suvarnabhumi Airport i Bangkok den 25. marts kl. 0.50 thai tid og landede i Københavns Lufthavn kl. 6.00. Her købte vi lidt morgenmad i Seven Eleven til togturen hjem, var i Randers kl. 11.21 - en hjemrejse på 24 timer.

Vi har haft 3 dejlige uger i Thailand, først 3 dage i Bangkok hvor vi fik set lidt af millionbyen. 5 dage i Ao Nang hvor vi nød den smukke natur og strande. 12 dage i Kata med stranden og gode ture, bl.a. tur rundt på Phuket, elefanttrekking m.m. og sejltur til Banana Beach, Coral Island, hvor vi badede blandt flotte tropiske fisk.