Rejsedagbog 2015

Vores Thailands-rejser!

Bangkok - Jomtien - Koh Samui - Kata Beach

Kære familie og venner!

Her i januar rejser vi igen til Thailand på egen hånd, når vi vælger at arrangere det hele selv giver det os friheden til selv at vælge, hvornår vi vil af sted, hvor vi vil bo og hvor længe vi vil være væk.

At det igen bliver Thailand kan siges sådan: Når vi nu er til smukke strande, frodige regnskove, palmer, farverige markeder, majestætiske templer, god mad, shopping, og ikke at forglemme sol og varme og det hele kan vi få i Thailand, læg så også lige dertil en utrolig venlig og gæstfri befolkning og så har vi to det perfekte ferieland.

En del af charmen ved at rejse på egen hånd er også at vi kan være spontane og fleksibel under rejsen og ha’ tid til det uventede. Men det er alligevel godt at planlægge lidt hjemmefra på forhånd så vi ved hvor og hvad vi gerne vil se og opleve. Der er også blevet brugt tid her på det sidste ved pc’en med at bestille samt ressource på nettet og nu har vi vores måned i Thailand på plads.

Rejsen bliver denne gang:

2 dage i Bangkok

5 dage i Jomtien

7 dage på Koh Samui

15 dage i Kata på Phuket

Aase og Bent

Eventyret venter den, som forstår at gribe det....

Tirsdag den 6. januar - Turen til Bangkok forløb problemfrit, men meget morgentrafik gennem Bangkok til hotellet. Må dog sige at det var dejligt at vi selv havde taget proviant med i toget for DSB har droppet serveringsvognen den kommer ikke rundt mere, ikke engang kaffe kan man trække i automaten. Dagen blev brugt på gåture i Sukhumvit-området hvor vi bor, der er nok at se og opleve lige fra man træder ud af døren. Vores ene kuffert klarede ikke turen til Bangkok, så vi fik lige købt en anden, nu er vi klar til turen rundt.

Her er den varme som vi bl.a. rejste efter så I kan godt ønske jer en god østenvind.

Bent med ny kuffert i Sukhumvit Road Soi 11
Sukhumvit Road Soi 8

Onsdag den 7. januar – I aftes fandt vi et lille sted hvor man samtidig kan følge med i gadelivet. Der mødte vi en mand fra vores lokale rederi, han fortalte han sejlede ”den internationale færge” Ragna (Ragna krydser Randers fjord mange gange daglig). Ragna er på dok indtil 1. marts så han holder hans afspadsering i Thailand. Rundt omkring er her stadig smukt julepyntet, må sige at her varer julen ligetil påske. Godt at de ikke bruger rødgran, for med den varme havde de ikke holdt længe.

Dagen i dag startede med en sejltur på Chao Phraya floden. Vi hoppede af et stykke oppe af floden på modsatte side og kiggede lidt på området, altid en god oplevelse at sejle på floden med vind i håret. Derefter tog vi med skytrain til de STORE shoppingcentre, de var også julepyntet. Kan man ikke finde det man vil have så tror vi ikke det i det hele taget findes, for udbuddet er gigantisk, alt lige fra de store kendte mærkevarer (ægte) til kopivarer m.m.. Fik lige shoppet lidt.

Tak for sms og mail, altid dejligt med en hilsen – og som vi har skrevet på tidligere rejser svarer vi kun hvis der er noget der skal svares på, for vores oplevelser læser I jo her.

Bangkok med julepynt
Siam Paragon shoppingcenter - Bangkok
Bangkok - Chao Phraya floden
MBK shoppingcenter - Bangkok

Torsdag den 8. januar – Sidste aften i Bangkok sluttede af med lidt ”Oktoberfest” med en tysker fra München og hans thai veninde, ret så hyggeligt.

Vi har haft et par dejlige dage i Bangkok, set og oplevet hvad vi gerne ville samt tid til at sætte os ned og bare kigge, nyde hele den farverige atmosfære med et pulserende gadeliv og de mange gadekøkkener.

I dag er vi kommet til Jomtien et par timers kørsel fra Bangkok. Er nu blevet indlogeret på hotellet og klar til at nyde og opleve området her.

P.T. fungerer internettet ikke for godt her på hotellet, vi må se hvad vi kan gøre.

Fredag den 9. januar – Som nogen nok har opdaget har vi problemer med at opload til dagbogen derfor ingen foto. Hvis ikke det løses bliver der ikke opload dagbog før vi kommer til Koh Samui den 13. januar. Det er jo en anden måde vi laver dagbog på denne gang, vi skal være online for at skrive og det er jo ikke vores fiberflex derhjemme der er her!

Vi har fået et dejligt værelse med en god balkon og bor centralt til alt, ud af hoteldøren og vi er midt i det hele med strand, restauranter og shopping. Det er fantastisk så billigt det er her i sådan et mega stort turistområde, vi satte os ved en fortovscafe’ 10 kr. for en øl serveret med et stort smil, men maden er også billig her.

Vi gik en tur langs strandpromenaden og der stod 5 europæiske mænd i + 60 alderen og spillede noget dejligt musik, rigtig hyggeligt. Resten af dagen bliver ved poolen, hvis de kan tåle at se vores hvide kroppe, men vi skal jo i gang og så venter der 3 ugers strandferie forude så vi skal nok få noget color!

Lørdag den 10. januar – I dag tog vi en bathbus (grisebil) til den anden ende af Pattaya ud mod havet for at se

The Sanctuary of Truth (Sandhedens Tempel) en 100 meter høj bygning med en længde på 100 meter og et grundareal på over 2.100 kvadratmeter. The Sanctuary of Truth er bygget udelukkende i træ og uden brug af søm og skruer. Bygningen er desuden udsmykket med utallige flotte udskårne træfigurer og relieffer både ude og inde, der er inspireret af østlig filosofi og religion.

Håndværksarbejde i ypperste klasse, der er blevet brugt nogle timer/år/årtier (påbegyndt 1981 og der arbejdes stadig på udsmykningen, så derfor blev vi udstyret med hjelme, som på en byggeplads, nok på sin plads for billedskærer hang rundt om på vægge og lofter og arbejdede). Vildt imponerende en kæmpe oplevelse. Inden vi forlod ”den kæmpe træhytte” så vi et lille thaishow, først dans og derefter kampsport med sværd og køller.

Pattaya - The Sanctuary of Truth

Søndag den 11. januar – Stranddag, gåtur og dasedag. Det er søndag og det ses tydeligt, mange thaier på stranden, familier der hyggede sig under palmerne med picnic og grill. Det skaber en rigtig hyggelig stemning.

I dag fik vi indleveret vasketøj så det er klar i morgen inden kufferterne lukkes for at komme til Koh Samui på tirsdag.

Kan se på nettet at I i DK har haft besøg af stormene Dagmar og Egon, håber ikke der er sket noget. Her har vi pragtfuld vejr, lige hvad vi rejste efter, sol og varme.

Mange tak for hilsner!

Jomtien - Beach

Mandag den 12. januar – Fik fra morgenstunden bestilt transfer til Bangkok lufthavn tirsdag, vi skal tidligt op, afgang fra hotellet kl. 4.00 (nat) flyver til Koh Samui kl. 7.45.

Søndag sidst på eftermiddag var Aase hos frisør for at blive klippet, Bent blev plantet på en pind i nærheden og kom i snak med et par herlige mennesker fra Hirtshals, snakken gik lystigt så vi fik lige et par hyggelige timer. Lidt sjovt vi har samme bekendte. For resten blev det 38 kr. for klipning og føntørring, det er der vist ikke noget at sige til og så med betjening af 2 frisører.

I dag gik turen til Pattaya, vi tog bathbussen derind pris 1,80 kr. altså per person, bussen stopper hvor man vil på (ingen stoppesteder her), et tryk på knappen og den standser og tilmed så kører de konstant ingen ventetid. I Pattaya gik vi lidt rundt i byen samt langs vandet, spiste frokost inden det gik retur til Jomtien.

Vi fornemmer at der ikke er så mange russere hverken i Bangkok eller Jomtien, det skyldes sikkert rublens fald.

Tak for mail og sms - og mange hilsner til jer alle!

Tirsdag den 13. januar – Kl. 03.30 ringede vækkeuret (mobilen) så var det op, vi fik checket ud og kl. 04.00 kørte vi mod Bangkok Lufthavn. Efter indcheckning havde vi lige 1 time til lidt morgenmad.

Ved ankomsten til Koh Samui regnede det lidt, men da vi havde fået vores bagage og kom ud var regnen holdt men overskyet.

Koh Samui’s Lufthavn var en oplevelse... det er stråtækte hytter og meget enkel betjening!

Vores morgenmads restaurant ligger helt ned til strandkanten med en rigtig dejlig udsigt over stranden og havet.

Chaweng Beach er det største turistområde med en fem kilometer lang strandtange. Bag hotellerne ligger en lang strandgade med restauranter og forretninger, her findes tillige det meste af øens natteliv.

Her i skrivende stund ved 17-tiden er det begyndt at regne igen, men ellers har det været overskyet det meste af dagen, derfor har vi udforsket området lidt på gåben og fået tjekket nogle stole ud. Ikke langt fra hotellet er et mega shoppingcenter, det skal nok udforskes lidt nærmere.

P.S. Ser ud til at vi har fået noget bedre internet her, håber det holder, men vi fik da haltet os igennem i Jomtien!

Koh Samui - Hotel Beachcomber her indtages morgenmaden til bølgebrus
Koh Samui - Beachcomber Hotel

Onsdag den 14. januar – Vores morgenmad indtages ved strandkanten til bølgebrus, i dag så store at der var rødt flag. Skønnere kan man ikke sidde, et skridt og vi er på stranden hvor der er solsenge stillet an til hotellets gæster. Stranden fristede så der startede vi vores dag, men på grund af rødt flag kom vi ikke i bølgerne men gik en lang tur langs vandkanten og nød den meget eksotiske strand. Enkelte trodsede dog flagene og gik i bølgerne.

Koh Samui lufthavn ligger bag Chaweng så flyene er langt nede når de starter og lander, flyver lavt hen over havet, faktisk et flot syn at se dem så tæt på.

Lige lidt info: Koh Samui på knap 230 km² er den næststørste ø i Thailand, efter Phuket. Koh Samui og de 80 andre øer i marineparken ud for Bandon Bay, hører til provinsen Surat Thani. Koh Samui ligger cirka 35 kilometer nordøst for Surat Thani by hvor vi boede et par dage i 2014 da vi tog køreturen fra Bangkok til Kata på Phuket, Koh Samui ligger ca. 700 km syd for Bangkok. Øen er omkring 25 km bred. Øens befolkning består af ca. 50.000 fastboende, den besøges hvert år af omkring en million turister. Samui, som den kaldes blandt de lokale, er kendetegnet ved natur, strande og kokosnøddeplantager.

Koh Samui er en ø af naturlig skønhed og charme med smukke hvide sandstrande, rent klart varmt vand, frodige tropiske haver og blide hav briser ”blue sky and nice ocean breeze”!

Koh Samui har en Ringvej, en ca. 52 km lang vej rundt om øen langs eller tæt på kysten, hvorfra der udgår biveje, blandt andet til de to mest populære feriebyer Chaweng Beach og Lamai Beach. Midten af øen er næsten ubeboet bjergområde med jungle. Der er enkelte grusveje gennem bjergene, fortrinsvis kun farbare med firehjulstrækkere.

Chaweng Beach er det største turistområde med en fem kilometer lang strandtange. Bag hotellerne ligger en lang strandgade med restauranter og forretninger, her findes også det meste af øens natteliv. Vi har valgt at bo på Chaweng Beach og booket et hotel der ligger sådan at vi har stranden på den ene side og strandgaden og byen på den anden side og det passer lige os..

Mange tak for mail!

P.S. Vi ved godt at dagbogens layout ikke er helt godt på grund af nettet i Jomtien, det retter vi når vi kommer hjem, vil ikke bruge ferien på det!

Koh Samui Chaweng Beach

Torsdag den 15. januar – I aftes regnede det, vi havde taget paraply med ud, men ikke let at gå med, smalle fortove, skilte, tøjstativer m.m.

Her til morgen da vi spiste morgenmad og kiggede ud over det oprørske hav (det var det også i dag) begyndte det at regne igen, derfor blev det til lidt ekstra kaffe, regnen stoppede dog efter 1 time.

Hen på formiddagen tog vi en bathbil (lokalbus) til Lamai, der er det næstestørste ferieområde her på øen, større end vi troede. Vi tog en tur rundt på gåben, fik set lokalmarked, byen samt strandområdet.

Tilbage på hotellet fandt vi et par solsenge på stranden og hyggede os der nogle timer.

Det helt store hit som de går rundt for at sælge alle steder vi har været i år er: en teleskopstang til mobilen til at tage bl.a. selfies med. Vi kan se der bliver solgt mange, for mange turister går rundt med dem.

Dejligt vi bad om et andet værelse her på hotellet da vi ankom, vi skulle bo en etage højere oppe og her er ikke elevator derfor ville vi bo på 1. sal for med Bents damp er vi oppe og nede mange gange om dagen!

Mange varme hilsner fra os!

Fredag den 16. januar – I dag Ø-rundtur. På Beachroad fandt vi en taxi der ville køre, han fortalte om nogle ture, men vi havde selv resourcet hjemmefra og havde vores eget program. Chaufføren gav én pris og vi havde én, hans var højere end vores men enige blev vi.

Vi var ved flere udsigtspunkter og havde også et stop ved Grandfathers Rock samme sted er Grandmothers Rock, som I kan se på foto herunder er yderligere forklaring vist ikke nødvendig.

Vi var også ved Namuang Waterfall, inde i regnskoven. Elefantridning var muligt men det fravalgte vi, har prøvet det flere gange. Et stort flot vandfald.

Turen fortsatte til vestkysten af øen og hvor er her da frodigt, så grønt overalt.

Vi besøgte flere templer – Den 12 meter høje gyldne The Big Buddha – Wat Plai Laem med den massive 18-armede statue af Guanyin (Cundi Buddha) samme sted havde andre store flotte figurer.

Tilbage i Chaweng blev det til en sen frokost inden solsengene kaldte og nu kan vi heldigvis bade i havet der er blevet mere roligt.

Tak for hilsner og god weekend til jer alle!

Koh Samui Grandfathers Rock
Koh Samui - Den 12 meter høje gyldne The Big Buddha
Koh Samui Buddha ved Wat Plai Laem Templet
Koh Samui Namuang Waterfall
Koh Samui  Wat Plai Laem med den massive 18-armede statue af Guanyin (Cundi Buddha)
Koh Samui - Bygning ved Wat Plai Laem Templet

Lørdag den 17. januar – Det er lørdag, weekend, ferie, høj sol og varme og med en eksotisk strand uden for døren hvor solsenge står klar, er det ikke svært at vælge hvad dagen skulle bruges til – selvfølgelig en dejlig stranddag med en dukkert ind imellem. Benene blev også strukket ud på en tur langs strandkanten.

Livet er som en bog, hver dag er en ny side!

Mange varme hilsner fra de to der nyder det på Koh Samui!

Koh Samui - Chaweng Beach

Søndag den 18. januar – Endnu en dejlig stranddag, et fantastisk syn at se palmerne svaje i den lette brise der kommer ind fra det mangefarvede turkise hav, Den Thailandske Golf (grænser til det Sydkinesiske Hav) og vi nyder det hele fra solsengene. Havet og poolen blev brugt til lettere afkøling.

P.S. ;-) På værelset efter stranddagen ville vi lige se os i spejlet hvordan vores color var i dag og kom til at tænke på sætningen: ”Min krop er mit tempel”!

Spekulerede i den forbindelse på et par ting: Hvilket århundrede blev de bygget? Hvem f….. har godkendt tilbygningerne?! – Og hvor i hede hule er pedellen, som står for vedligeholdelsen blevet af??

God søndag!

Mandag den 19. januar – Sidste dag her på Koh Samui blev nydt på stranden. Bølgerne har været temmelig høje det meste af tiden her ved Chaweng Beach, igen i dag rødt flag så derfor er havet ikke blevet brugt så meget som vi gerne ville. Men vi ved at en god strand venter forude med roligt vand – Kata Beach på Phuket.

Der har længe været skriverier og snak om at der ikke er solsenge og parasoller på strandene her i Thailand længere, men kan da fortælle at i Jomtien var intet ændret og her på Chaweng Beach er der over hele stranden både solsenge og parasoller. Har mødt nogle fra Lolland som var rejst fra Phuket her til Koh Samui af mangel på solsenge.

Vi har nydt vores uge på Koh Samui, den frodige grønne ø med de eksotiske strande.

I morgen tirsdag flyver vi til Phuket sidste destination på vores rejse denne gang.

Mange tak for mail og sms – og mange varme hilsner til jer alle!

Tirsdag den 20. januar – På Koh Samui har Aase nydt fisk fra Den Thailandske Golf, helst 2 gange om dagen og mange forsk slags.

Her til morgen efter vi havde chekket ud fik vi lige sagt farvel til de 4 fra Lolland, nogle rigtige hyggelige mennesker, de skulle på tur og vi skulle i lufthavnen.

Koh Samui lufthavn er en oplevelse for sig selv, en fantastisk hyggelig lufthavn alt foregår roligt. I gaten er der fri kaffe, te, juice, frugt og brød samt frit internet. Der sidder vi bare under tag ingen vægge med en svag brise udefra eller fra fan. Vi fløj med Bangkok Air i et mindre propelfly med plads til 74 personer, flyveturen forløb godt ca. 1 time.

Området (Chaba Hotel m. fl.) er opkøbt af et nyt stort hotel. De viste os værelser rundt om på området men det ville vi ikke have, vi ville have det vi bestilte hjemmefra, selvom det var fine værelser de viste os. På grund af sammenlægningen må vi bruge hele områdes faciliteter, bl.a. 5 poolområder og 2 morgenmadsbuffeter.

Efter vi havde pakket ud, gik vi hen ad gaden for at spise frokost og efter mindre end 100 meter bremsede en scooter og straks fik vi et kram og velkommen. Fik også lige hilst på andre vi kender fra tidligere rejser, vi glæder os til ferien her i Kata.

Mange tak for mail og sms og varme hilsner her fra Kata!

Aase nyder en Hvid Snapper og et par tigerrejer
Koh Samui Lufthavn - gate 1
Gate på Koh Samui Lufthavn
Bangkok Air - flyet vi fløj med

Onsdag den 21. januar – I dag gik turen til stranden, som vi havde hørt og læst var stranden renset for alt, ingen solsenge, parasoller, boder, massage alt var ryddet. Men folk køber nu selv sivmåtter, klapstole, solsenge og parasoller som de tager med til stranden, det bliver stranden nu ikke smukkere af at folk kommer med deres eget og ligger der hvor de vil, men man kan jo heller ikke holde ud at være i solen. Men formålet er svært at se.

Rygterne siger at 1. februar begynder man så småt at stille lidt op igen, hvor meget der er i det ved vi ikke.

Men et stort plus til havet, det er rigtig Aase vand, stille og roligt, kan klare sig uden badedyret Bent.

På tidligere ferier har vi spist mange gange på en lille primitiv restaurant (Fishermann Restaurant) på klippen for enden af stranden, men den var også væk, synd for det var et rigtig dejligt sted og en meget venlig thaikvinde der drev den. På Beachroad mellem træerne var der mange madvogne stillet an. Vi kiggede lige lidt på området og ud fra mængden kom kvinden som drev Fishermann Restauranten løbende og gav et stort knus og ville slet ikke slippe os igen, fortalte meget grædende (med tårerne løbende ned af kinderne) hvad der var sket og det skar os i hjerterne at se hende så ulykkelig. Vi lovede at komme til hende hver gang vi var på stranden og så fik vi et smil.

Vejret her i Kata er rigtig thai varm, sol fra en klar himmel 32 grader og vi nyder det.

P.S. Aase har opdaget at hun ikke kan sende eller modtage sms det er sikkert siden vi kom til Kata, men Bents mobil og vores mail er ok!

Kata Beach
Fru Fisherman og Aase

Torsdag den 22. januar – Stranden blev en sikker vinder igen i dag. De første vi mødte på stranden i dag, et par fra Sverige som vi har mødt mange gange under vores ferier her i Kata. De skal være her i 2 måneder, kom i går så de har en lang ferie foran sig.

På vores gåtur langs vandkanten fra den ene ende af stranden til den anden, blev der på vejen tilbage lige pludselig råbt hej, det var de 4 fra Lolland som vi mødte på Koh Samui, de syntes at bølgerne stadig var for høje på Koh Samui, derfor har de valgt at tage resten af deres ferie her i Kata. Vi forstår dem..... håber de får nogle gode dage her! Men hvor er det pudsigt at møde dem her igen, utroligt!

På stranden blev vi tilbudt af thaier at leje solsenge til at slå ud (ikke lovligt), men vi har vores sivmåtte, den blev dog kun brugt som base, for havet trak og mange ville snakke.

Vi nyder at bade her, det vi var bagefter fra de andre steder, må nu være indhentet. Da vi var forbi fru Fishermann blev vi mødt med et dejligt thaismil, dejligt at se hende glad igen.

Store badedag sluttede med en tur i poolen. Nåede lige at hente vasketøjet, må sige at der bliver skiftet tøj meget for her er varmt.

Mange tak for mail og hilsner til jer alle fra os!

Fredag den 23. januar – I dag gåtur lidt i området og kan se at der sker store forandringer rundt omkring, hele tiden bliver der brudt ned og nyt bygget. På gåturen kom vi forbi Den danske bager, det trak og lokkede med friskbagte rundstykker, rugbrød, lurpak smør m.m. – vi havde spist morgenmad på hotellet men fristede det? JA! Selvom den danske bager har overdraget stedet til hans kompagnon Lucky, holder hun en fin dansk standard.

Resten af dagen blev ved poolen, dejligt med nogle afsvalinger!

Resten af ferien bliver ren afslapning med strand, pool og nærområdet, vi skal ikke så langt omkring til seværdigheder for vi har været her mange gange, og vel efterhånden set det vi vil. Derfor vil dagbogen ikke blive opdateret dagligt for det vil bare være gentagelser, men sker der noget skriver vi.

P.S. For dem som ikke har set dette, kommer det lige her igen:

God weekend til jer alle og mange varme hilsner fra os!

Lørdag den 24. januar – Fredag i poolen her på hotellet mødte vi en familie fra Frederiksværk, de var her for at fejre mandens 50 års fødselsdag. Under snakken fortalte han at han havde været til flere Johnny Madsen koncerter, og det var rigtig godt. Forbavset blev han da vi fortalte at trommeslageren Henrik From fra bandet, har en bar lige om hjørnet her ved hotellet. Han lyste helt op der skulle de hen. Inden vi gik længere ned i gaden for at spise til aften fortalte Bent lige Henrik at en 50 års fødselar kom senere.

Mens vi sad og spiste dukkede vores 4 venner fra Lolland pludselig op, et dejligt gensyn. Vi aftalte at mødes hos Henrik når de havde spist. Det blev en rigtig hyggelig/fornøjelig aften med 4 fra Lolland og 4 fra Frederiksværk, vi taler jo næsten samme sprog.

Tror nok at fødselaren blev fejret i aftes/nat mødte dem i dag på stranden, det blev ret sent.

En god stranddag blev det til i dag, kan da lige fortælle at havet er 29 grader varmt og luften 34 grader med sol fra en klar blå himmel. Er der noget at sige til at det ikke er let at gå op fra havet igen. Har fået hilsen hjemmefra naboen med foto af sneen derhjemme, må sige at det er en stor kontrast til hvad vi oplever her. Men smukt ser det ud med al den sne.

Til Mathias og Nikolai – der er en lille elefantunge lidt herfra vi skal nok give den noget ”snacks” og et venligt klap og selvfølgelig tage foto!

P.S. Aase's mobil fungerer igen, så alt ok!

Mange tak for hilsner og fortsat god weekend til jer alle!

Onsdag den 28. januar – Opsamling på de sidste par dage her i Kata: det har været afslapning enten på stranden eller ved poolen. I dag gik vi dog en tur til Karon ikke så langt herfra, Karon og Kata er faktisk vokset sammen. Alle steder vi kommer rundt kan vi se at der bliver bygget nyt og der er forandringer overalt.

Vejret her i Kata har været helt fantastisk de 8 dage vi har været her, op til 35 grader og sol fra en skyfri himmel, ingen vind eller regn, lige det vejr vi rejste efter.

I aftes gik vi på stranden til en rigtig flot solnedgang, så smukt at se en rød sol synke ned i havet. Her går solen ned ca. kl. 18.30.

Mange tak for jeres hilsner og varme hilsner herfra!

Solnedgang på Kata Beach

Mandag den 2. februar – Badeferien ved stranden og poolen er blevet nydt i fulde drag. Vi er i vandet til vi næsten er opløst for der bliver snakket med mange mennesker både på stranden og i poolen, sjovt og inspirerende at møde så mange forskellige folkeslag der alle har noget de gerne vil fortælle, men det kan godt være lidt trættende med alle de forskellige sprog (mest skandinavisk). Kan da lige fortælle at de er begyndt at udleje madrasser (uden solsenge) og parasoller på stranden igen.

Lørdag aften var vi en tur i Patong, gik tur på strandpromenaden inden vi fandt et sted at spise. Der mødte vi et par fra Fredericia der gerne ville at vi alle fire gik en tur på Bangla Road (gaden hvor der virkelig er gang i nattelivet og utrolig mange mennesker, men altid en oplevelse for en enkel aften) så det blev lidt sent inden vi tog en taxi tilbage til Kata igen.

Nikolai og Mathias: Som I kan se på foto herunder har den lille elefant fået en godbid (bananer, agurk og sukkerrør) og farmor fik en kys på kinden af den som tak (må sige den har et godt sug).

P.S. Måske skriver vi inden vi rejser herfra, ellers kommer der en opfølgning af ferien når vi er hjemme igen.

Mange tak for alle jeres hilsner og mange hilsner til jer alle!

En godbid til den lille elefant i Kata
Lokalmarked i Kata
Chaba Hotel
Marked i Kata
Kata Center
Pool-område på Chaba Hotel

Fredag den 6. februar – De sidste dage i Kata blev ren badeferie ved strand og pool, nydt lige til det sidste. Kan da lige fortælle at havet var fyldt med store stimer af små fisk (nogle ”flyvefisk” måske for de sprang nogle gange op over havoverfladen og glinsede flot i solen). Thaierne gik i vandet med net for at fange fiskene som de så sad på stranden og pillede ud af nettene og samlede i poser.

I Kata har vi haft op til 35 grader hver dag, sol fra en skyfri himmel og ikke en dråbe regn, lige det vi rejste efter. Fra vores altan kunne vi hver aften se en rød sol gå ned og farve himlen i røde farver, et flot syn som skulle ses hver aften.

Der blev da også tid til wellness, med de priser kontra priser i Danmark er det med at nyde det.

Hjemrejsen, ja hele turen gik fuldstændig efter planen, hvad kan man forlange mere? Dejligt at komme hjem igen, blev hentet på banegården af en nabo og andre naboer har passet huset. Skønt at komme hjem og alt er som da vi rejste. Morten havde været omkring et par dage tidligere for at skrue op for varmen, inden vi to kuldskære kom hjem, dejligt.

Mange tak for alle jeres hilsner, rigtig dejligt at høre lidt fra hjemmefronten.

Tak for denne gang!

Aase og Bent

P.S. klik på billederne for at se dem i stort!